• 1h - Nagy Akos - Chiaroscuro frontpage 3rd impr

    CHIAROSCURO

    A Chiaroscuro ( a fényviszonyok és hatásaik ábrázolása a festészetben) műszó olasz képzőművészeti kifejezés, amely fény-árnyjátékot jelöl. A cím a vajang-bábokkal előadott jávai mitológiai témájú hindu eposzok egyes jeleneteit dramatizáló wayang gedog-ra utal. Az eredeti szertartásos előadások éjfélkor kezdődnek, és egészen hajnalig, reggelig tartanak.

    A darab eredendően ütőhangszeres kvintettre/sextettre készült. A logisztika, az előírt hangszerpark hiánya, a pénzszűkösség, illetve hat kiváló ütőhangszeres múló szándéka hozta létre a kompozíciót.

    Az úgynevezett izoritmikus szerkesztést [Azonos ritmusképletek, ritmussorok többszöri ismétlődése. Az Ars Nova teoretikusai külön-külön kezelték a dallamot és ritmust. A dallam neve „color” (szín), a ritmussor neve talea (vágás). Természetesen a dallamsor is ismétlődhet. A color és a talea egymástól független, és szinte sosem egyforma hosszú.] hoquetusok [az Ars Nova igen jellemző ritmusformulája voltaképpen a dallamvonal hirtelen megszakadását, váratlan szünetet jelent mintegy a csuklást utánozva.] zavarják meg állandóan, folyamatos jelenlétük a szakrális pszeudo-gamelan és pszeudo-khmer zenét vaskos humorba ‘kergetik’.


  • 1h - Nagy Akos - Cauda Pavonis - 222016003 frontpage

    CAUDA PAVONIS:
    Pávafarok, a félig átváltoztatott materia prima [titkos nevén: Laton] csillámló színjátéka a transzmutáció folyamatában, amely az alkimisták szerint egy olyasféle indikátor, amely a kísérlet sikertelenségét bizonyítja, jelzi. A bölcsek köve [Antonio de Abatia tollából való: „Lapis noster nullis datur nisi quibus Dei sit spiramine”, azaz „a mi kövünk csak azoknak adatik meg, akiket eltölt az Isten lehelete”] képződése helyett a caput mortuum (halálfej) keletkezik. Némely szerző annak bizonyítékaként említi, hogy az átala­kulási folyamat jó úton halad. George Ripleya Cantilenájában allegori­kusan írja le a színek játékát, éspedig egy olyan asszony bőre elszíne­ződéseként, akinek a királyt kell megszülnie: majd e rothadás (putre­factio, bölcsek köve) művelete után azt mondja: “Igen sokszínűnek látszott az asszony bőre / feketének és zöldnek és hamuszürkének / és a páva farkához hasonlónak / vérvörösnek is, mint a vér, ha kiömlik az erekből” [kiadása: Nürnberg 1680]. A mű maga a Fátyolos rezdülés anyag bűvöletének egy másik alkimiai leírása. Rokonítható a Miniatűrök I. füzetében megtalálható Mercury drops- mercury gryphon című darabbal. A szivárványosan irizáló gyors mozgású első tétel után egy lassabb, egy témájú második tétel jön.


    Cauda Pavonis
    mp3
    Szerző: Nagy Ákos 310 Ft
  • 1h - Nagy Akos - Chiaroscuro frontpage 2nd

    CHIAROSCURO

    A Chiaroscuro ( a fényviszonyok és hatásaik ábrázolása a festészetben) műszó olasz képzőművészeti kifejezés, amely fény-árnyjátékot jelöl. A cím a vajang-bábokkal előadott jávai mitológiai témájú hindu eposzok egyes jeleneteit dramatizáló wayang gedog-ra utal. Az eredeti szertartásos előadások éjfélkor kezdődnek, és egészen hajnalig, reggelig tartanak.

    A darab eredendően ütőhangszeres kvintettre/sextettre készült. A logisztika, az előírt hangszerpark hiánya, a pénzszűkösség, illetve hat kiváló ütőhangszeres múló szándéka hozta létre a kompozíciót.

    Az úgynevezett izoritmikus szerkesztést [Azonos ritmusképletek, ritmussorok többszöri ismétlődése. Az Ars Nova teoretikusai külön-külön kezelték a dallamot és ritmust. A dallam neve „color” (szín), a ritmussor neve talea (vágás). Természetesen a dallamsor is ismétlődhet. A color és a talea egymástól független, és szinte sosem egyforma hosszú.] hoquetusok [az Ars Nova igen jellemző ritmusformulája voltaképpen a dallamvonal hirtelen megszakadását, váratlan szünetet jelent mintegy a csuklást utánozva.] zavarják meg állandóan, folyamatos jelenlétük a szakrális pszeudo-gamelan és pszeudo-khmer zenét vaskos humorba ‘kergetik’.


  • 1h - Nagy Akos - Chiaroscuro frontpage 3rd

    CHIAROSCURO

    A Chiaroscuro ( a fényviszonyok és hatásaik ábrázolása a festészetben) műszó olasz képzőművészeti kifejezés, amely fény-árnyjátékot jelöl. A cím a vajang-bábokkal előadott jávai mitológiai témájú hindu eposzok egyes jeleneteit dramatizáló wayang gedog-ra utal. Az eredeti szertartásos előadások éjfélkor kezdődnek, és egészen hajnalig, reggelig tartanak.

    A darab eredendően ütőhangszeres kvintettre/sextettre készült. A logisztika, az előírt hangszerpark hiánya, a pénzszűkösség, illetve hat kiváló ütőhangszeres múló szándéka hozta létre a kompozíciót.

    Az úgynevezett izoritmikus szerkesztést [Azonos ritmusképletek, ritmussorok többszöri ismétlődése. Az Ars Nova teoretikusai külön-külön kezelték a dallamot és ritmust. A dallam neve „color” (szín), a ritmussor neve talea (vágás). Természetesen a dallamsor is ismétlődhet. A color és a talea egymástól független, és szinte sosem egyforma hosszú.] hoquetusok [az Ars Nova igen jellemző ritmusformulája voltaképpen a dallamvonal hirtelen megszakadását, váratlan szünetet jelent mintegy a csuklást utánozva.] zavarják meg állandóan, folyamatos jelenlétük a szakrális pszeudo-gamelan és pszeudo-khmer zenét vaskos humorba ‘kergetik’.


  • 1h - Nagy Akos - Chiaroscuro frontpage burla

    CHIAROSCURO

    A Chiaroscuro ( a fényviszonyok és hatásaik ábrázolása a festészetben) műszó olasz képzőművészeti kifejezés, amely fény-árnyjátékot jelöl. A cím a vajang-bábokkal előadott jávai mitológiai témájú hindu eposzok egyes jeleneteit dramatizáló wayang gedog-ra utal. Az eredeti szertartásos előadások éjfélkor kezdődnek, és egészen hajnalig, reggelig tartanak.

    A darab eredendően ütőhangszeres kvintettre/sextettre készült. A logisztika, az előírt hangszerpark hiánya, a pénzszűkösség, illetve hat kiváló ütőhangszeres múló szándéka hozta létre a kompozíciót.

    Az úgynevezett izoritmikus szerkesztést [Azonos ritmusképletek, ritmussorok többszöri ismétlődése. Az Ars Nova teoretikusai külön-külön kezelték a dallamot és ritmust. A dallam neve „color” (szín), a ritmussor neve talea (vágás). Természetesen a dallamsor is ismétlődhet. A color és a talea egymástól független, és szinte sosem egyforma hosszú.] hoquetusok [az Ars Nova igen jellemző ritmusformulája voltaképpen a dallamvonal hirtelen megszakadását, váratlan szünetet jelent mintegy a csuklást utánozva.] zavarják meg állandóan, folyamatos jelenlétük a szakrális pszeudo-gamelan és pszeudo-khmer zenét vaskos humorba ‘kergetik’.


  • 1h - Nagy Akos - Ruptura - 222016004 - cover

    .A számok bűvöletében. Détári Annának szeretettel.

     


    Ruptura
    wav
    Szerző: Nagy Ákos 310 Ft
  • 1h - Barath Balint - Suasu Animi (Advice of the esprit) - 222016007 frontpage

    (English) Sorry, we have no translations.


    5 / 5
    Suasu Animi Szerző: Baráth Bálint 310 Ft